Rozhledna Horní les

20. října 2015 v 14:28 | bev |  Výletník
Rozhledna Horní les se nachází mezi obcemi Nyklovice a Rovečné a jak napovídá její název, je pěkně skrytá v lesích. Kopec, na kterém stojí a po kterém je pojmenovaná, je se svou výškou 774 m nejvyšším vrcholem Svratecké hornatiny. Ocelová konstrukce rozhledny měří 59 metrů, výška vyhlídkové plošiny je 38 metrů. Kdo se chce dostat nad úroveň smrků a rozhlédnout se po Svratecké hornatině a východní části Žďárských vrchů, musí zdolat 201 schodů. Při dobré viditelnosti je možné zahlédnout Jeseníky, Kralický Sněžník, Orlické hory či Krkonoše. Rozhledna byla vystavěna na podzim roku 2001 a zpřístupněna 19. dubna 2002. Je volně přístupná od dubna do října. Nynější rozhledna není první vyhlídkovou stavbou na tomto místě. Již v roce 1918 je dokladována existence měřičské věže stojící na stejném místě a známé jako rozhledna Rakušanka.

My jsme se na rozhlednu vydali jednu horkou letní neděli. A že jich letos bylo! I když to podle první fotky vypadá, že bylo pod mrakem, vedro bylo ukrutné.

Když jsem viděla 201 schodů, jeden jako druhý, navrhla jsem, že pohlídám psíka.

Železná konstrukce tentokrát nezlákala k výstupu ani Annu a tak se mnou a psem pozorovala jak zbytek rodiny stoupá k oblakům. Co se týče mě, brzy si budu moct založit samostatnou rubriku nazvanou: Lenochovy pozdravy aneb kde všude jsem seděla.

Kuk!

Ale uznávám, že výhled je to parádní a krajina malebná i když trošku zamlžená.

Cesta od rozhledny byla plná dobrodružství a překvapení. Jaksi jsme se zamotali na lesních silničkách a dostali se do zákazu. Asi pět kilometrů jsme drkotali lesem a děsili se, že nás někdo zastaví a toužebně vyhlíželi výjezd na normální silnici. Když se zdálo, že se konečně blížíme nějaké civilizaci, cesta prudce klesla dolů a stočila se zpět, takže jsem projížděli stejným pětikilometrovým úsekem lesa, jen obráceným směrem a o několik desítek metrů níž. A největší překvapení bylo, když jsme vyjeli na hrázi Vírské přehrady. To jsme koukali jak paka.

U Vírské přehrady jsme byli několikrát, ale tentokrát jsme měli možnost podívat se na její druhý takový maličko nuznější konec. Velkolepá betonová hráz je tam někde v dálce.

Holky, rychle! chce nám ujet s mapou...

A na závěr malé srovnání rozhleden, které jsme zatím navštívili.

42 m

59 m
vyhlídková plošina ve výšce 38 m
201 schodů

Rozhledna Horní les, které je věnovaný dnešní článek, je zatím naše nejvyšší. Na Karasíně jsme byli před čtrnácti dny, ale Madlenka zapomněla foťák a tak bude mít samostatný článek až někdy, po další návštěvě. Nejroztomilejší je podle mě Vojtěchovská. Na Fajtově kopci jsme byli taky letos o prázdninách. Pro mne je to zatím nejkrásnější rozhledna, kterou jsem viděla a brzy bude náledovat článek jenom o ní a Velkém Meziříčí.

Mějte se krásně!
S pozdravem Bevíčková.Usmívající se

2 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 VendyW VendyW | E-mail | Web | 20. října 2015 v 15:16 | Reagovat

A to u nás je to obráceně! Já šplhám a manžel sedí. nesnáší výšky. A to jsme bydleli v paneláku v pátem patře a normálně se producíroval na balkoně a nevadilo mu to. A rozhledny můžu. Letos jsem byla na dvou tak snad příští rok se zas poštěstí..... ;-)

2 Bev Bev | E-mail | Web | 21. října 2015 v 9:13 | Reagovat

[1]: Výstup a výhled mi přijde vždycky tak trochu nastejno, ale moc mě baví ta jejich rozmanitost a taky si pak o nich hledat nějaké údaje. Čím dál víc zjišťuju, že nejenom že neznám naši zem ale dokonce ani blízké okolí a tak si namlouvám, že takhle by mi mohlo alespoň pár údajů uvíznout v hlavě. To je taková moje skrytá ctižádost. A taky strašně ráda prohlížím fotky z našich výletů a vzpomínám. :-)

3 VendyW VendyW | E-mail | Web | 21. října 2015 v 9:21 | Reagovat

[2]: To je tak trochu pravda, povětšinou je vidět jak je naše zemička malá a že odkudkoli vidíš stejné věci. Ale stejně to stojí za to se na každou rozhlednu která je po ruce vyšplhat. Já taky po více než dvaceti letech co tu bydlíme to tu neznám ani náhodou!

4 Bev Bev | E-mail | Web | 21. října 2015 v 9:25 | Reagovat

[3]:Zrovna jdu od tebe, těsně se míjíme. :D A je to tak, teprve se vlastně rozkoukávám. :-)

5 Miloš Miloš | Web | 21. října 2015 v 22:43 | Reagovat

Doma mám o rozhlednách čtyři knížky - 3 se týkají ČR a jedna Slovenska. Ale protože rostou jako houby po dešti, určitě přibydou další díly :-)
Ty výhledy za to stojí.

Těším se na Velké Meziříčí. Znám ho hlavně jako město hluboko pod dálničním mostem a když se jede z Prahy, vím, že do Brna to bude už jen asi 60 km.

6 Beatricia Beatricia | Web | 22. října 2015 v 3:50 | Reagovat

Zlatíčko, to jsi krásně zabrnkala na mou srdeční strunu. Rozhledny, hrady a zámky, to je moje. Nejvíce ale miluji naši pražskou rozhlednu na Petříně a šlapu a šlapu a šlapu a... :-D

7 Bev Bev | E-mail | Web | 22. října 2015 v 7:06 | Reagovat

[5]:Dokud jsem nezačali objíždět aspoň ty rozhledny, co máme v okolí, ani mě nenapadlo, jak rozmanité můžou být. Jsem z těch tvarů úplně unešená. A myslím, že to samé bude platit o mostech, z Fajtova kopce jsou vidět hned dva velmi pěkné. :-)

[6]: To mě moc těší, Beuško. Já mám tohle všechno taky moc ráda, baví mě o tom i číst a pak si něco zapsat. Na tohle je blog úplně ideální. Prostě zápisník kam jdou vkládat i fotky. Někdy si připadám, jako bych se teprve probudila, jak se tak kolem sebe rozhlížím.
Na Petříně jsem byla kdysi dávno, když ještě sestra bydlela v Praze, pravidelně jsme tam chodívaly s neteřema na procházku a krmit holuby a mám na to moc hezké vzpomínky. :-)

8 Nartaya Nartaya | E-mail | Web | 22. října 2015 v 7:31 | Reagovat

Bevíčku, Vy to tam máte ale krásné... Stejně ale nejvíc jsou fotky - a to fotky momentkové, na kterých jsou zachycena MOMENTY :D Několik momentů jsem se držela, abych nevyprskla smíchy, snaha o decentnost a taktnost...

a stejně Tě miluju, zatajené jednovaječné dvojče. :-)

9 Bev Bev | E-mail | Web | 22. října 2015 v 7:36 | Reagovat

[8]: Máme to fakt krásné. :D A klidně prskej smíchy, však já se taky kolikrát při pohledu na ty naše momentky chechtám, decentnost a taktnost jsou pěkné vlastnosti ale pořádně se zasmát taky není špatné.  ;-) :-)

10 TlusŤjoch TlusŤjoch | Web | 24. října 2015 v 13:47 | Reagovat

Lenochovy pozdravy! To je ono!
Já tu byl, já tu všude seděl.

11 Natas Natas | Web | 24. října 2015 v 14:22 | Reagovat

S tím schodištěm bych měla problém. Točité a navíc skrz na skrz je jím vidět :-! Srdce bych měla v kalhotách

12 Iris Iris | E-mail | Web | 24. října 2015 v 20:34 | Reagovat

Taky jsme absolovovali letos i loni, ty schody jsem málem nerozdýchala :D
Moc pěkný fotky a skvělý výhled.

13 Bev Bev | E-mail | Web | 26. října 2015 v 9:31 | Reagovat

[10]: Ano, je to přesně tak. Jsem vlastně takový cestovatel - teoretik. :D

[11]: Mně ty kroucené schody taky nedělají dobře. Motá se mi z nich hlava. 8-O  :D

[12]: To věřím, mně to ani nějak zvlášť nelákalo. Ale na svoz omluvu musím říct, že většinou jezdíme v neděli, kdy je nejvíc práce jak doma - kolem oběda, tak v penzionu, kam chodím uklízet. takže mě většinou už tak bolí nohy, že nebýt natěšené rodiny, tak strávím nedělní odpoledne asi trochu jinak. Ale nakonec stejně vždycky jedu ráda. ;-)  :-D

14 Van Vendy Van Vendy | Web | 27. října 2015 v 18:57 | Reagovat

Ty rozhledny takhle postavené vedle sebe vypadají dobře! Ale věřím, že se ti nechtělo šlapat schody. A taky, kdo by hlídal pejsana! :-D Naštěstí se najde vždycky nějaký aktér, který vyleze až nahoru, nafotí fotky a máš hned pár pěkných záběrů.
A fakt, blog je dost dobré místo, kde zaznamenávat takové i jiné události.
Bylo horko? takže šlo o nějaký ještě letní den? I podle oblečení bych tipovala, že výšlap se nekonal teď v říjnu... :-D

15 Meduňka Meduňka | Web | 28. října 2015 v 17:18 | Reagovat

Krásný výhled je z rozhleden, to zas jó! Mám pár fotek z lednického minaretu, jak  se tam pod ním malebně rozprostírám na trávníku... :D

16 Van Vendy Van Vendy | Web | 5. listopadu 2015 v 14:00 | Reagovat

[15]: :-D  :-D

17 Bev Bev | E-mail | Web | 6. listopadu 2015 v 7:37 | Reagovat

[14]:Bylo to někdy v srpnu, teprve se dostávám k fotkám z léta a našim výletům. O prázdninách jsem nestíhala. :D
A přiznávám bez mučení, že se mi někdy nechce šlapat do schodů, ale celé léto mě zlobí ta svině ostruha v patě, vždycky se zdá, že už je to dobrý a pak jak je víc práce, znovu mě to rafne. Musím se objednat na rehabilitace. :-)

[15]: :D  :D Hohó, tak to ráda slyším, to jsi můj člověk. ;-)  :-D

18 bludickka bludickka | E-mail | Web | 21. ledna 2016 v 15:27 | Reagovat

Hezká letní vzpomínka v zimním mraze :) Koukám, že jsem ve čtení tvých článků značně pozadu. A trochu se směju "pod fousy", že máš skvělou výmluvu v podobě psíka :) Mě by nikdo na takovouhle rozhlednu nedostal ani kdyby mě nesl v náručí :) Za to vy máte hezkou sbírku :)

19 Bev Bev | E-mail | Web | 27. ledna 2016 v 7:55 | Reagovat

[18]: Taky jsem u tebe pozadu, musím si taky trošku přichvátnout, abych se dostala do současnosti. :-)

A Charlie je moje nejmilejší výmluva. :D

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.