Košumberk

13. července 2015 v 17:23 | bev |  Výletník
A ještě jednou Bevíčková neaktuálně, tentokrát z výletu na hrad Košumberk, nebo spíš jeho pozůstatek, který jsme podnikli někdy začátkem května. Shodou okoností jsem v Hamzově léčebně, která se nachází v blízkém sousedství hradu, vlastně přímo pod ním, přesně ve stejném období před dvěma roky rehabilitovala po operaci kyčelního kloubu. Tenkrát se mi tam moc nelíbilo. Vlastně vůbec. Nenadchla mě ani blízkost hradu, ani překrásný park. Trvalo dva roky než jsem překonala nechuť a do městečka Luže se vrátila ne jako pacient ale jako turista. A řeknu vám, že je to zatraceně velký rozdíl.

Tentokrát mě park okouzlil a hrad zaujal, přestože jedinou zachovalejší částí z dob slávy je purkrbaství, ve kterém se nachází malé muzeum. A to prý byl kdysi hrad Košumberk jednou z nejvýstavnějších staveb Chrudimského kraje. Ale výlet to byl krásný a pohled na trosky obvodových zdí, kruhové věže a renesančního paláce zajímavý.

Purkrabství s psaníčkovými sgrafiti je nejzachovalejší částí. Za vraty je malé nádvoříčko s kovanou bránou, kterou se vstupuje do hradního areálu. Bránou se však pouze ze zahrady vychází, vstupuje se přes budovu purkrabství, několika upravenými místnostmi, kde jsou mimo jiné vystavené i obrazy dětí z lidové školy umění. Velkou výhodou je, že do tohoto hradu mohl s námi i psík Charlie, který dokonce obdržel svou vlastní vstupenku a to prosím za pouhých 10 Kč. Kdo by odolal a upřel zvířeti jedinečný zážitek. Mrkající

V oboře u hradu se páslo několik kusů zvěře. Lehce vypelichaný tvor je zřejmě daněk.

Několik pohledů na trosky hradu Košumberk, mimochodem velmi fotogenické, řekla bych až malebné a moc hezky se při pohledu na ně sní o tom, jak to bylo tenkrát, když věž stála, padací most byl fungl nový a po nádvoří pobíhala hromada služebnictva.

Mladé tváře ve starých zdech, řekla bych, že taky poměrně fotogenické.
V tomto směru po matce skutečně nejsou.

V bývalém renesančním paláci, nově zastřešeném a sloužícím jako obřadní síň, jsme objevili několik úctyhodných křesel, která jsme museli na vlastní pozadí vyzkoušet.
Aneb rychle to zmáčkni! nechce tu sedět.

Sir Charlie zvaný svéhlavý.

Princezny Anna a Magdaléna.

Rodinné trůnění.

Děti na nás koukají shora.

Náš pes je nemožný jeliman, který se ani chvilku nezastaví a neustále táhne svého vodiče kupředu, je úplně jedno kam, hlavně musí být stále v pohybu. Kdo se uvolí ho vést, stěží se může zastavit a pokochat půvabnými stavbami Hamzovy léčebny, vyřezávaným krokodýlem v dětském koutku, nebo překrásnou magnolií s květy ve velikosti kávových podšálků.
I půvabnný můstek přes jezírko se zlatými (oranžovými) rybkami minul bez sebemenšího projevu zájmu.

Rybičko zlatá přeju si...
(je vás tam hromada, tak se koukejte snažit!)

Pac a pusu, žijte blaze a zas někdy...Mrkající

3 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 Christen Christen | Web | 13. července 2015 v 17:34 | Reagovat

Zdravím admine,

máš moc krásný blog a moc se mi zde líbí. Nechci ti tady nějak spamovat blog nebo článek ale chtěla bych tě poprosit o jednu skromnou věc. Mám blog který je o grafice a o mém mazlíčkovi Ferdovi (morčátko). Svůj blog jsem přihlásila do soutěže u mé kamarádky a velmi by mě potěšila tvá podpora v podobě hlasu. Pokud budeš chtít a nebude ti to vadit tak mi hlad dát můžeš, budu jenom ráda. Jsem hned jako první ->> CHRISTEN na adrese: http://blowme.blog.cz/1507/sonb-4-soutezici-anketa . Předem ti moc děkuji a omlouvám se ti, zda jsem rušila nebo otravovala. Kdyby jsi chtěla hlas oplatit tak není problém, napiš mi hned do prvního článku komentář adresu a jak v soutěži jsi :). Zatím pa a předem děkuji :* .

Kristy a Ferdíček.
Infinite-silence.blog.cz

2 Nartaya Nartaya | E-mail | Web | 13. července 2015 v 18:46 | Reagovat

Zatím jsem jenom rychle přeběhla fotky, ale "rodinné trůnění" mě zabilo :-D Bevíčková, Ty jsi kus! :-)

3 Aliwien Aliwien | E-mail | Web | 13. července 2015 v 19:52 | Reagovat

Pěkné povídání i fotečky. Početla jsem si s chutí.

4 Ruža z Moravy Ruža z Moravy | E-mail | Web | 13. července 2015 v 20:08 | Reagovat

Celá rodinka je parádní. Tak jsem tady viděla - snad- léčebnu, ve které jsem jako pětileté dítě byla. Měla jsem stíny na plících a byla v Košumberku plícní léčebna pro děti. Strávila jsem tam 3/4 roku jen klidové léčby. Moc si toho z té doby nepamatuji, jen že se mi stýskalo po rodičích. Vlastně to bylo v r. 1945 rok, kdy končila válka a pak jsem stejně od Nového roku 1946 jela do Dětského domova v Černovicích u Tábora. Moc hezké vzpomínky tedy na to nemám. Všude krajina krásná, ale co platné, že?

5 Robka Robka | Web | 13. července 2015 v 23:41 | Reagovat

Hezký rodinný výlet. Legrační je, jak jsou holky na vás podobné - jedna je celý táta a druhá celá ty.:-)

6 VendyW VendyW | E-mail | Web | 14. července 2015 v 8:03 | Reagovat

No prosím, a to jsem leta na Chrudimsko jezdila a tyhle místa neznám vůbec. Za to jsem byla jednou na zbytcích hradu Stradov
To je kousek od Nasavrk. :-)

7 Nartaya Nartaya | E-mail | Web | 14. července 2015 v 8:37 | Reagovat

Bevíčková, je to krásný.

U ranního kafíčka prohlížet si Bevíčka.

Hned bych se vydala na nějaký takový výlet... :-)

8 Bev Bev | E-mail | Web | 14. července 2015 v 17:42 | Reagovat

[1]: Zdravím Ferdíčka. :-)

[2]: Ano, už je to tak, je mě pořádný kousek. Váha takříkajíc jateční. :D  ;-)

[3]: To mě moc těší. :-)

[4]: Tomu dobře rozumím, je to zkrátka něco jiného, když tam člověk jede na dvě hoďky a ví, že nocovat bude ve svém. :-)

[5]: Ano, to máš pravdu, to slyším často. :D Pěkně se nám to povedlo. ;-)

[6]: Tak tam jsem zas nebyla já, mám co dohánět. :-)

[7]: Já taky, výletování miluju, někdy to teda skončí hádkou, to když se nemůžu jako navigátor vyznat v mapě, nebo je mi při pohledu jinam než před sebe blivno, ale většinou je to paráda. :D

Děkuji vám ze srdce za návštěvu a milé řádky. ;-)
Zdraví Bevíčková. :D

9 Čerf Čerf | E-mail | Web | 15. července 2015 v 6:50 | Reagovat

Však taky být pacientem a turistou je podstatný rozdíl! Moc pěkný výlet do míst, kde jsem nikdy nebyl.

10 Van Vendy Van Vendy | Web | 15. července 2015 v 13:22 | Reagovat

Bezvadný výlet! To víš že se ti bude jinak líbit místo, kde jsi byla pacientka, a jinak místo, kde jsi jako turistka :-D
Krásné fotky a bezvadná i vtipná fotoreportáž.
Pobavila mě tvá hláška, o fotogeničnosti holek. Je fakt, že se pěkně usmívají a opravdu dovedou pózovat, ale myslím, že i ty bys šla nafotit dobře, jen by tě měl fotograf správně rozesmát.
Rodinný portrét perfektní. I s psíkem. :-)

11 Mniška Mniška | E-mail | Web | 16. července 2015 v 23:11 | Reagovat

Strašně příjemné vyprávění! Nepamatuji, kdy jsem se u cestopisu tak blaženě usmívala z toho, jak mi u toho čtení bylo pěkně. Je zajímavé, jak se člověku změní pohled na věc a okolí podle okolnosti.
V Košumberku jsem se ještě nebyla podívat, tak to beru i jako zajímavý tip na výlet.
Samozřejmě ale fotoreportáž neměla chybu! Všem vám to tam strašně sluší, jste pěkná rodinka i s nezbedným pejskem. Jen si říkám, že mít já psa, musela bych ho nutně vycvičit jako "památkového psa" a pokusit se mu vnutit, že se mu ty hrady a památky líbí stejně jako panička, tak aby sebou moc nemrskal na vodítku :)

12 Elis Elis | Web | 17. července 2015 v 22:28 | Reagovat

Košumberku jsem nebyla, ale na fotkách to vypadá jako zajímavé místo a pěkně si to povyprávěla... moc vám to na fotkách sluší a pejskovi...

13 Meduňka Meduňka | Web | 19. července 2015 v 1:18 | Reagovat

Fotogenická je celá rodinka :-). Bezva fotoreportáž, akorát teda, nechci frflat :-D, ale ty malý fotky... no, zvětšila jsem stránku lupou a super :-D

14 Radka Radka | E-mail | Web | 19. července 2015 v 22:19 | Reagovat

Inspirovaná Tebou jsem si uvědomila, jak moc ráda bych se podívala do Mariánských Lázní, kde jsem v dětství strávila šest týdnů léčení. Nevnímala jsem krásy toho města, jen pocit, že máma je až na druhém konci republiky.
Ale všechno přebolí a určitě na tom bylo i něco pozitivního :-)

15 bludickka bludickka | E-mail | Web | 30. července 2015 v 13:50 | Reagovat

Škoda těch malých fotek. Ale stihli jste toho zachytit spoustu pěkného, včetně atmosféry vašeho rodinného výletu. Užívejte dál, těším se na další podobné reportáže, které ve mně vzbuzují pocit idylky (i kdyby to tak doopravdy nebylo!). A na usměvavou fotku budu čekat dál :)

16 Bev Bev | E-mail | Web | 31. července 2015 v 13:59 | Reagovat

[9]:[10]:[11]:[12]:[13]:[14]:[15]: Díky za vaše vlídná slova. :-)
Fotky tedy budu předkládat ve větším rozměru, chcete-li, nechtěla jsem nudit pohledem na zříceninu z deseti různých úhlů. :D Zříceninou myslím pochopitelně pozůstatky hradu. :-?  ;-)

Pokud jsem někomu ještě neoplatila návštěvu, neprodleně tak učiním v nejbližším možném termínu.
Děkuji za pochopení družstevní myšlenky a přeji zdraví s plnou prozíravostí. :D ;-)

17 Van Vendy Van Vendy | Web | 3. srpna 2015 v 0:11 | Reagovat

[16]: Bevi, fotky dej větší, třeba tak jak je ta poslední. Nebo aspoň o třetinu, tyhle jsou opravdu moc malé. I když se tam dá poznat, o co jde :-D
Děkuji za návštěvu i za komentáře! :-D

18 Bev Bev | E-mail | Web | 4. srpna 2015 v 13:46 | Reagovat

[17]: Tvé přání je mi rozkazem. :-D

19 Miloš Miloš | Web | 8. srpna 2015 v 9:16 | Reagovat

Pejsek je plnohodnotný návštěvník, určitě taky ke kontrole způsobně předložil svou vstupenku.
Na hradě vám to sluší, jako by vám patřil.

20 valin valin | Web | 8. srpna 2015 v 11:32 | Reagovat

To už je to dva roky, cos po té operaci? Ten čas teda letí.  Jinak vám to všem v těch trochu troskách moc sluší. Taky bych se někam vypravila, ale teď je moc veliké horko... :-D

21 Bev Bev | E-mail | Web | 9. srpna 2015 v 8:14 | Reagovat

[19]: Ano, náš pejsek je nadšený cestovatel a návštěvník kulturních akcí. Jen je trošku obtížný, je to s ním jako s malým dítětem, hned se nudí a musí se s ním buď chodit nebo ho chovat. Má osm kil, i když se to nezdá a pěkně se pronese. :D

[20]: Letí to hrozně, copak my, my se neměníme, že, ale hrůza jak ty děcka stárnou. :-D ;-) Na výlety je teď opravdu příliš horko, v autě nemáme klimatizaci a tak je to jak putovat v pojízdné sauně. [:tired:] Nejlíp je u vody nebo v zahrádce u hospody. ;-)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.